By Gerhard Endress
ISBN-10: 8831779443
ISBN-13: 9788831779449
Read or Download Introduzione alla storia del mondo musulmano PDF
Similar culture books
Download e-book for kindle: Violence and the Sacred (Continuum Impacts) by René Girard
René Girard (1923-) used to be Professor of French Language, Literature and Civilization at Stanford collage from 1981 till his retirement in 1995. Violence and the Sacred is Girard's wonderful examine of human evil. Girard explores violence because it is represented and happens all through historical past, literature and fantasy.
Download e-book for kindle: The Art of Professing in Bourbon Mexico: Crowned-Nun by James M. Córdova
Within the eighteenth century, New Spaniards (colonial Mexicans) so lauded their nuns that they built a neighborhood culture of visually opulent photographs, known as monjas coronadas or “crowned nuns,” that photograph their topics in regal trappings in the interim in their non secular occupation and in demise.
Aspects of Culture in Second Language Acquisition and by Janusz Arabski, Adam Wojtaszek PDF
Lately language studying has been more and more seen through a few SLA researchers as an primarily social-psychological approach during which the position of a much wider sociocultural context shouldn't be marginalized. This quantity bargains a helpful contribution to this transforming into physique of study through supplying theoretical issues and empirical learn facts on subject matters akin to the advance of intercultural communicative competence, the function of English as a lingua franca in intercultural communique, and where of cultural components in SLA theorizing, learn, second/foreign language educating and instructor education.
- Facing Modernity: Ambivalence, Reflexivity and Morality (Published in association with Theory, Culture & Society)
- Making Camp: Rhetorics of Transgression in U.S. Popular Culture
- Advances in Culture and Psychology: Volume 1
- God and Man at Yale: The Superstitions of 'Academic Freedom'
- The World Until Yesterday: What Can We Learn from Traditional Societies?
- Salad Days (Penguin Special)
Additional resources for Introduzione alla storia del mondo musulmano
Sample text
I. LA RIVI~LAZIONE Chiunqu e voglia capire l'Islam deve far riferime nto al Corano che, secondo la fede musulma na, è la Parola di Dio, la Rivelazione della Sua divinità e del Suo comand amento agli uomini. Esso è la base della religione islamica: un fondame nto rimasto inalterat o durante il corso della storia, anche se costante mente soggetto a sperimen tazioni e interpretazioni. Tuttavia il Corano in sé è un libro di non facile accesso. : esterne perché nell'attu ale sistemazione dei testi della Rivelazione non è possibile ricostruire la sequenz a cronologica originale; interne perché senza una conoscenza del contesto storico risulta impossibile compren dere sia il messaggio nella sua interezz a sia i numeros i dettagli o le allusioni relative ali' ambient e in cui si col-locava.
Ammad acquisì una accresciuta coscienza della propria missione per mezzo della meditazione e di una più precisa conoscenza delle grandi religioni con testi sacri scritti, e inoltre sperimentò il conflitto çon l'incredulità e gli attacchi dei Meccani pagani. Divenne così conscio della sua posizione nei piani divini per la salvezza, fece riferimento alle religioni rivelate, ed enunciò una fede monoteistica in Dio. Nella convinzione che il suo Dio fosse identico a quello dei Giudei e dei Cristiani, proclamò che il «Corano arabo», il «chiaro Libro» della sua Rivelazione, rivaleggiava con i libri rivelati delle altre «Genti del Libro» (ahi al-kitiib).
E quel che vi 46 ISLAM: RELIGIONE E SISTE1v1A LEGALE colse il dì che si scontraron gli eserciti, avvenne col permesso di Dio, perché Egli potesse riconoscere i credenti e perché potesse riconoscere gli ipocriti ... (sura 3, w. 165-67). A Medina le istituzioni religiose dell'Islam assunsero quella forma che, nei tratti essenziali, hanno mantenuto fino ad oggi. La relazione di Mul;ammad con gli Ebrei locali doveva conoscere sviluppi di grande portata nel rituale musulmano. Egli arrivò a Medina con la convinzione che la Rivelazione da lui sperimentata fosse identica a queJJe precedenti, affidate appunto agli Ebrei e ai Cristiani.
Introduzione alla storia del mondo musulmano by Gerhard Endress
by Kevin
4.4